سه شنبه ۸ تیر ۱۳۸۹ ساعت 12:54 توسط یوسف راد | 

بی شک یکی از اقدامات مثبت دولت نهم که توانست روح خدمت رسانی صادقانه را در کالبد بی روح بروکراسی اداری ایران بدمد ، پایه ریزی سفرهای استانی و تشکیل جلسات هیئت دولت در استانهای کشور بود . از مزیت های چنین اقدام  شجاعانه ، به خلاصه می توان به چند نکته اشاره کرد اول آنکه نفس دل کندن دولتیان از پایتخت موجب جدایی آنان از جو پیرامونی تهران بزرگ شده و متعاقب آن تصمیم گیری های کلی منطبق با واقعیات موجود در کشور خواهد شد . دوم آنکه  اینگونه سفرها پاسخگویی مسئولان را در مواجهه با ملت عزیز ایران تقویت نموده و راه گریز از مسئولیت را نیز محدود می کند . سومین مزیت سفرهای استانی توزیع عادلانه امکانات کشور با توجه به سطح نیاز های جامعه و تخصیص اعتبارات با توجه به میزان رشد توسعه در استانهاست . یکی دیگر از اهداف و دستاوردهای سفرهای استانی نیز می تواند ، ارتباط چهره به چهره و  بی واسطه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی با آحاد ملت شریف ایران باشد که این خود از بزرگترین و مهم ترین دستاورد های اقدام شجاعانه دکتر احمدی نژاد است . از دیگر مزیات این سفرها ، پیگیری مسائل و مشکلات مردم و همچنین نظارت صحیح بر عملکرد دستگاهها و پروژه های اجرایی استانهاست که دولت را در اجرای صحیح تصمیمات و بالابردن بازدهی بدنه خود یاری می رساند .

همانطور که می دانیم سفرهای استانی با همت ویژه ریاست محترم جمهوری و دولتمردان ، در دولت دهم نیز کما فی السابق با قدرت و حساسیت ویژه پیگیری شده است و اکنون پس از دو دور سفر دولت محترم به تمامی استانهای کشور ، شاهد آغاز دور سوم سفرهای استانی هستیم . اما در این میان بحث پیگیری مصوبات سفرها ، یکی از موضوعاتی است که پرداختن به آن ارزشمندی اقدامات دولت محترم را نمود بیشتری می بخشد و راه حصول نتایج مطلوب را هموارتر می سازد .

مقام معظم رهبری در دیدار بادولت نهم ، یکی از مشکلات عملکردی دولت را عدم اطلاع رسانی صحیح برشمردند که متاسفانه در دولت دهم نیز علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری ، این مشکل همچنان خودنمایی می کند . اکنون در آستانه سفر سوم دولت محترم به استان مازندران و عدم پاسخگویی صحیح و سریع نمایندگان دولت در استان ، موجبات ایجاد سئوالات بسیاری در اذهان آحاد مردم را فراهم آورده است که بی پاسخ ماندن آنها در شرایطی که دولت تمامی تلاش خویش را جهت خدمت صادقانه به مردم عزیز به کار گرفته است ، شایسته نظام مردمی و اسلامی مان نیست .

مازندران از دیرباز به دلیل سرسبزی و طبیعت دلپذیر و چشم نواز ، متاسفانه مورد بی مهری مسئولان واقع شده و به دلایل مختلف رشد صنعتی آن با سرعت بسیار کمی در حرکت است ، از این رو نگاه ویژه به این استان اکنون به خواست عمومی مردم بدل شده است که توسعه صنعتی ، ایجاد اشتغال و رفاه عمومی در سطح استان را می طلبد . ناگفته پیداست این خواست عمومی با آغاز دور اول سفرهای استانی و عملیاتی شدن وعده های دولت نهم ، موجب بالارفتن انتظارها از آن دولت گردید ، انتظاری که پس از چند ماه یا به دلیل عدم اطلاع رسانی صحیح و یا به دلیل عدم اجرایی شدن برخی تصمیمات دولت محترم ، بار دیگر به یاس بدل گشت . هرچند مردم بزرگوار و غیرتمند استان طی سالهای گذشته در تمامی صحنه ها بخصوص در استقبال از ریاست محترم جمهوری در دور دوم سفر به مازندران ، اوج ارادت خود را به نظام و رهبری به اثبات رسانده است اما هنوز هم از دستاوردهای سفر اول و دوم ریاست جمهوری گزارش جامعی ارائه نشده و بیم آن می رود که ادامه این روند در دور سوم سفر استانی هیئت دولت ، بر اعتماد و همراهی مردم عزیز استان لطمه وارد کرده و راه پاسخگویی را بر مسئولان تنگ تر نماید .

در این مجال سخنی دوستانه با مسئولان استان مازندران اینکه ، با قدرشناسی از اعتماد عمومی به دولت نهم و دهم ، اولا گزارش مبسوط و جامعی از عملکرد نمایندگی دولت در استان مازندران در خصوص دو دور سفر استانی هیئت دولت ، ارائه و میزان پیشرفت پروژه ها و تصمیمات اتخاذ شده را بیان نمایند و ثانیا ، با کارشناسی تخصصی نسبت به مشکلات مهم  استان ظرفیتهای موجود جهت ایجاد فضای سرمایه گذاری و اشتغال و بهره گیری حداکثری از ظرفیتهای استان را مشخص و پیشنهاداتی سازنده و عملیاتی جهت رشد توسعه یافتگی استان مازندران به هیئت محترم دولت ارائه نمایند .


 چاپ شده در یکی از روزنامه های صبح مازندران تیرماه 89          

 

مشخصات
سیرت صبح مقالات اجتماعی سیاسی فرهنگی هنری
پیوندها
پیوندهای روزانه